daffodil 2012.11.22. 13:32

Az új köz

Az idei, nyári Olimpiai játékok óta mindenki tudja (legalábbis én ezt hiszem), hogy a közszolgálati csatornák gyökeres átalakuláson mentek keresztül. A megújult külső egy dolog (nekem személy szerint az nem tetszik), ami ennél jóval lényegesebb, az a tartalom. Rengeteg új, izgalmas és érdekes sorozat, informatív hír - és magazinműsorok, jobbnál jobb filmek. Ez már tényleg olyan kínálat, amiből mindenki tud választani. A Duna Tv is végre nézhető, minden hétvégén magyar és nemzetközi klasszikusok filmjeit adják. Igaz, a lehető legrosszabb időpontokban (a déli órákban), de legalább műsorra tűzik őket. (Én fel szoktam venni ezeket a filmeket és utólag nézem meg őket, mert délben ugye ebédelni kell, nem filmet nézni.)

Az meg már csak ráadás, hogy közvetlen Karácsony előtt az m2 átalakul és gyermekcsatornává válik, a 3-12 éves korosztályt megcélozva. A műsorkínálatra mondjuk kíváncsi leszek, bár ha az én régi kedvenceimet adják, nagy baj nem lehet. (A csajok is imádják Süsüt és a Magyar Népmeséket.)

A modernizáció következő lépése, hogy a magyar közszolgálati média az elsők között fejlesztett ki mobil alkalmazásokat, először csak az Olimpia idejére, de azóta már a Híradót is lehet okos telefonon nézni. Én személy szerint nem élek még ilyen eszközökkel, de a gondolat mindenesetre nagyon jó.

A változás okozta pozitív következményként kell értékelnünk azt a  tényt is,  hogy múlt vasárnap a köztévé híradóit nézték a legtöbben, megelőzve ezzel mindkét kereskedelmi csatornát. Értelemszerűen azt is hozzá kell ehhez tenni, hogy olyan kiemelkedő és nagy érdeklődésre számot tartó sport események, mint a már sokat emlegetett Olimpia, vagy a Forma 1, jót tesznek a népszerűsítésnek, hiszen a reklámszünetekben meg tudják ismertetni a megújult tartalmakat a nézőkkel. 

Személyes kedvencem a Bosszú című sorozat. Igaz, ami igaz, alapvetően sorozatfüggő vagyok, de mindent azért nem nézek meg, rendszeresen meg aztán pláne. Ezzel kapcsolatban is voltak fenntartásaim, kíváncsiságból kezdtem el nézni. Tudni akartam, tud-e a magyar állami tv olyan jó sorozatokat adni, mint a kereskedelmi. Nos, jelentem tud. A főszereplőt, Emily VanCamp, már az Everwoodban is szerettem és ez a szerep nagyon jól áll neki. Semmi bravúros képi megoldás, hiszen amerikai sorozatról van szó, viszont a story az nagyon izgalmas és minden héten várom a szerdát (20:15, m1). A másik nagy kedvencem egy saját gyártású sorozat, aminek KAP írja a forgatókönyvét és azt hiszem ez már szinte prognosztizálja is mit várhatunk. Humort, sokat, minden részben. A Munkaügyekről lehetne analízist írni, meg okos következtetéseket levonni, de felesleges. Aki már látott akár csak egy részt is tudja miről beszélek, aki még nem, az feltétlen nézze meg ma este 21:30-kor az m1-en és rögtön érteni fog mindent. Nyilván paródia, de szerintem ezt még az érintettek sem veszik zokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://daffodil.blog.hu/api/trackback/id/tr544919497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása