daffodil 2012.11.24. 23:23

szín hatás

Pár héttel ezelőtt felháborodva posztoltam FB-n, hogy a tél közeledtével miért feketedik be mindenki. Túl sok reakciót nem váltott ki, amiből arra következtettem, hogy ez nagyjából mindenkinek természetes. Nos, nekem nem, én szeretem a színeket akkor is, amikor hideg van.

colour-rainbow-410x307-custom.jpg

Utána olvastam mit is jelentenek a színek és gondoltam megosztom veletek gyűjtésem eredményét, hátha valaki a színekkel szeretne valamit kifejezni a jövőben.

A pirossal kezdem, mert van egy piros kabátom, amiben mindig igen feltűnőnek érzem magam. Mint megtudtam a piros a nemiség és a libidó színe és képes felgyorsítani a döntési folyamatokat. Az árnyalat sem mindegy ám, mert ha világosabb, akkor egyértelműen asszociálunk az élvezetre, a szenvedélyre, a szerelemre. Ám ha sötétebb, akkor már rögtön a düh, az erő, a bátorság, a vágyódást vagy a rossz akarás jut eszünkbe. Elég összetett, meg kell hagyni, de szerintem pont ez a jó benne, hogy mindenki megtalálja az magáét benne.

Következő, személyes kedvencem, a zöld. Ez igen beszédes, mivel ez a termékenység és a halhatatlanság színe. (Lehet ezért lettek ikreink?) Szintén jellemző rám is és  a színre is a naivság, a fiatalság, a remény, a boldogság és a változás is.

A kék, bár kifejezetten nem a kedvencem, mégis jól áll és mint kiderült, ennek is megvan az oka. Az intellektus és az elmélkedés kifejezője a kék, amely a képzelet és a szürrealitás világához is kapcsolódhat. Na kérem, ez vagyok ÉN! 

A zöld után a lila is nagy kedvencem, de ezzel nem tudok annyira azonosulni, mivel ez a mértékletesség színe többek között. Aztán egyensúlyt teremt az értelem és a vágy, a bölcsesség és az érzelmek között. Háát, vannak kétségeim.

A két igazi nyári szín, a sárga és a narancssárga nem okoztak igazán meglepetést. A sárga, nyilván ezt mindenki észrevette már, igazi figyelemfelkeltő, továbbá elősegíti a mentális aktivitást, és erőt ad. A narancssárga pedig a szellem és a libidó egyensúlyát jelképezi. Jelenti még a lelkesedést, a boldogságot, az elragadtatást, a kreativitást és a sikert is. (Ezt is szeretem, főleg zölddel vagy lilával párosítva)

A természet barna árnyalatokkal áldott meg, ez sem véletlen. Ez a szín az anyaság, a gondoskodás, a termékenység (már megint) és a szorgalom jelképe. Igen, ez is mind ÉN vagyok.

Utoljára hagytam a két klasszikust, a feketét és a fehéret. Én személy szerint egyiket se szeretem igazán, túl egyszerűnek tartom. Persze van amikor muszáj őket felvenni, használni. A menyasszonyi ruhám nekem is fehér volt, van fekete koktél ruhám is, de nagyjából ennyi. Na de lássuk, mit is rejtenek magukban ezek a színek:

A fekete a halált, a betegséget, a gonoszságot, ugyanakkor az eleganciát is jelenti.

A fehér a fény, a tisztaság,a tökéletesség és az egyszerűség jelképe.

Erre jutottam én. Ha valaki tud többet is róluk, szívesen kiegészítem még ezt a listát.

A bejegyzés trackback címe:

https://daffodil.blog.hu/api/trackback/id/tr694923255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása